تبلیغات
.::فناوری اطلاعات در دستان شما::.

اخبار دنیای فن‌آوری زیر سلطه اپل

ایسنا- بررسی جدید با تایید نظر ناظران صنعت فن‌آوری نشان داد كه اپل میزان بسیاری از توجه رسانه‌یی را در كنترل دارد.
طبق یافته‌های بررسی یك ساله مركز پژوهشی پیو از پوشش اخبار فن‌آوری، 15.1 درصد از مقالات فن‌آوری به‌طور اصلی درباره اپل، 11.4 درصد درباره گوگل و حدود سه درصد در مورد مایكروسافت بوده است.
امی میچل، معاون مدیر پروژه برتری در ژورنالیسم مركز پیو با اشاره به انتظار برای دستگاه‌های جدید و روش بسیار عمومی اپل برای معرفی محصولاتش می‌گوید: «البته به این معنی نیست كه مایكروسافت فاقد توجه افراد روابط عمومی است اما اپل در جلب توجه خبرنگاران به صورت خاصی موثر است».
نرم‌افزار اپل تنها در شمار اندكی از رایانه‌های جهان كه حوزه تحت نفوذ مایكروسافت است، مورد استفاده است اما دستگاه‌های محبوب و مبتكرانه آی‌پاد و آیفون به اپل كمك كرده‌اند اوایل سال جاری ارزش بازارش را از مایكروسافت فراتر ببرد.
طبق بررسی پیو كه به ارزیابی پوشش فن‌آوری از سوی 52 روزنامه، شبكه و وب سایت از ماه ژوئن 2009 تا ژوئن 2010 پرداخته، مدل جدید آیفون دومین خبر فن‌آوری مورد توجه بود كه 6.4 درصد از كل پوشش‌ها را به خود اختصاص داد و عرضه آی‌پد چهارمین خبر فن‌آوری مورد توجه بود.
مایكروسافت در طول این مدت نسخه جدیدی از سیستم عامل ویندوز را منتشر كرد اما تنها یك درصد از پوشش خبری به این رویداد اختصاص یافت.
بزرگ‌ترین خبر فن‌آوری كه بیش‌ترین پوشش را با 8.5 درصد به خود اختصاص داد، ارسال و دریافت پیامك به هنگام رانندگی بود.
بر اساس این گزارش، رسانه‌ها نگرش دوگانه‌ای درباره عصر دیجیتال دارند زیرا پیام فراگیر در پوشش خبری این است كه فن‌آوری زندگی را ساده‌تر و پربارتر می‌كند اما دومین پیام این است كه خطراتی برای حریم خصوصی و ایمنی كاربران وجود دارد.